Saturday, May 28, 2005

Angka 11

Apa ada pada angka? Sebab angka orang jadi gila. Gila Angka...Gila tikam ekor. Ni nak cerita angka 11. Baca Berita Harian kolum Sembang Sabtu.

TARIKH lahir biasanya dianggap angka paling istimewa, tetapi bagi Pengerusi Felda, Tan Sri Dr Mohd Yusof Nor, selain angka 5 iaitu tarikh lahirnya, beliau turut memiliki satu lagi angka lain yang sinonim dengannya iaitu 11.

“Nombor 11 amat bermakna bagi saya, kereta saya menggunakan nombor 11, saya menjadi ketua bahagian 11 tahun, berada di kementerian, jadi timbalan menteri dan menteri selama 11 tahun. Banyak angka 11 dalam hidup saya dan nombor rumah saya pun 11. Semua itu secara kebetulan,” katanya ketika menjelaskan kenapa angka berkenaan begitu istimewa dalam hidupnya.

Secara tak disengajakan....ehmmm....nombor rumah aku pun 11. Aku bekerja pun di tingkat 11 sekarang. Dulu kat jabatan lama pejabat aku pun kat tingkat 11. Boss besau punya rumah pun nombor 11, kalau tak silap. Nombor kereta bukan nombor 11 sebab kalau nak masuk tender untuk dapat nombor 11 mahal deh. So ambik random nombor jer...dulu pernah gak pakai nombor 34....murahh...sebab cina takut nombor 4. Apa lagi yang ada kaitan dengan angka 11 yea...Err..err....sambil garu kepala... :)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home