Tuesday, August 16, 2005

Fenomena Mawi World!

Walaupun AF3 telah berakhir tetapi bahangnya masih terasa. Bak kata M. Nasir, "Masihkah ada hidup selepas Akademi Fantasia?".

Keputusan Akhir AF3:
1. Mawi - 58%
2. Felix - 30%
3. Amylea - 8%
4. Marsha - 4%

AFVOKAL : Mawi
AFBAIK : Mawi

Pengarah Program Astro, Zainir Aminullah berkata, konsert akhir AF3 menerima jumlah undian khidmat pesanan ringkas (SMS) 1.7 juta manakala jumlah keseluruhan undian AF3, 10.7 juta.

Katanya, dari segi perbandingan undian antara AF2 dan AF3, jumlah keseluruhan undian AF3 ialah 10.7 juta dan AF2 pula 15 juta.

“Secara keseluruhan, AF2 mendapat 20 juta SMS termasuk menerusi saluran @15 dan peraduan yang dianjurkan."


Siapa Mawi?

Nama Penuh : Asmawi bin Ani
Tarikh Lahir : 25 Ogos 1981
Zodiak : Virgo
Tinggi/Berat : 173cm/56kg
Bangsa : Melayu
Agama : Islam
Hobi : Bermain sepak takraw
Makanan/Minuman kegemaran : Nasi Goreng Kampung/Teh O'
Penyanyi Kegemaran : Yassin, Nash, Wahida
Pelakon Kegemaran : M.Rajoli, Jalaluddin Hassan, Ida Nerina, Umie Aida
Lagu Kegemaran : Seruan
Ringkasan diri : Kalau anda nak tahu, Mawi seorang yang suka bercerita, ketawa, suka membuat lawak dan juga seorang yang periang. Bila ditanya apakah perkara yang suka di ceritakan oleh Mawi? Mawi sebenarnya minat bercerita dan berbincang tentang perkara-perkara misteri dan mistik. Hhmm..patutlah Mawi suka membaca majalah Mastika yang penuh dengan cerita misteri dan mistik kerana Mawi sememangnya amat berminat dengan perkara mistik. Antara saat paling gembira bagi Mawi ialah ketika Mawi menjadi Johan Peringkat Negeri dalam berzanji dan juga ketika Mawi dianugerahkan sebagai Pelajar Cemerlang Sekolah Agama.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home